tisdag, oktober 20, 2009

LARS GUSTAF TOPPAR PROVVALET

Lars Gustaf sneglar snett uppåt...
Njaa, jag vet inte riktigt vad jag skall skriva... På Kommunfullmäktigelistan hamnade jag väl ungefär som jag sitter i fullmäktige, alltså på plats fem. Jag halkade nog ner någon placering. Men det var som en inbiten Folkpartist sa; "de vill inte ha dig i Borås". Det kanske är så. De förstår kanske inte hur de bäst skall ta tillvara de resurser man har. Eller så är de rädda.
Jag är ju knappast en traditionell politiker och tänker inte som dem. Har man jobbat ett halvt liv som problemlösare och byggt strategier och kommunikationsplattformar till företag och lyckats bra med det så räcker det för mig. Men jag tror att den kunskapen kan Regeringen ha användning av i något departement eller utskott. Att jag sedan inte är helt frånvarande när det gäller kulturfrågor borde vinna några poäng. Men som sagt, man blir aldrig profet i sin egen by...
Så provvalet till Riksdagslistan gick bättre - på plats fyra för södra Älvsborg. Så vi får väl se. Mina ambitioner är att vinna väljarnas förtroende till Folkpartiet Liberalerna i första hand. Kryssar de sedan mig må det vara hänt. Jag tror det blir ett mycket tufft val och våren och tiden fram till valet blir nog späckat med vallöften från alla håll. Den bäste vinner. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar