måndag, oktober 26, 2009

SOCIALDEMOKRAT KRITISERAR OSS POLITISKT OBUNDNA I KYRKOVALET

Så här ser listan ut som Tomas Gustafson (s) laddat upp på sin blogg. Den tycker han är bättre än den vi presenterat som ingår i POSK= Politiskt Obundna i Svenska Kyrkan.
Den innebär att han har plitat ner partibeteckning efter varje namn.
Jag kan bara tala för mig själv och jag företräder inte Fp i varken Kyrkofullmäktige eller Församling. Är jag politiskt obunden så är jag i det. Fattar inte riktigt vad sossen är ute efter.

Han tycker vi är otydliga när vi är politiskt obundna och hävdar att man skall rösta på socialdemokraterna därför då vet man vad man röstar på. Det är förmodligen sant för sossarna har väl successivt demonterat ned hela vårt kyrkliga samfund och dess kultur. Och det är väl just av den anledningen som Sverigedemokraterna nu kommit in i kyrkans värld. Och dom kommer att ta mer, mycket på grund av den förra regeringens (s) misslyckade invandrings- och integrationspolitik. Sossen borde nog fundera lite djupare om problemet är om det står fp, kd, eller c bakom ett namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar