fredag, september 18, 2009

ISKYLA I FULLMÄKTIGESALEN


Ibland vet jag inte vad man skall säga. Nu går mejlmaskinen för högtryck hos mig. Ledamöterna tycker min reaktion under gårdagens Fullmäktigemöte var lysande. Jag tyckte den var isande.

Det är ju närmast ofattbart att ledamöterna sitter och fryser och hackar tänder och sitter med jackor och ytterrockar på, därför att ventilationssystemet är kass. Antingen blir det iskallt eller för varmt. Därför reagerade jag igår.

Under pågående debatt ville jag få ventilationssystemet bortkopplat.
Kommunfullmäktiges ordförande Maj Steen rasade till och svarade att det är Lokalförsörjningskontorets uppgift och ansvar. Jag har aldrig ifrågasatt deras ansvar - men jag tyckte att slå av strömmen till ventilationsanläggningen kunde vara en enkel åtgärd i rådande kyla.

ISKALLT I 16 ÅR
Om det stämmer vet jag inte, men en ledamot påtalade att ventilationsanläggningen har inte fungerat tillfredsställande under 16 år. Är det så, då är det obegripligt att inget gjorts.
Var finns handlingskraften?

Fler brister i salen - hela replik/mikrofonanläggningen spökar ideligen. Men inget görs åt saken. Förmodligen är det en skitsak att åtgärda. Men är det någon som anmält att det inte fungerar?

Jag väntar bara in tillfället när videoprojektorns lampa ger upp, det sker naturligtvis mitt under ett röstningsförfarande eller bildpresentation. Då kommer hela Fullmäktige att stå handlingsförlamat. Eller så får Maj Steen kliva upp på en stege fyra meter över fd kommunalrådet Björn Bergqvists huvud och byta lampa mitt i sejouren.
Det, om något kan bli ett intressant skådespel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar